Waarom Heutink dit boek aanprijst

Heutink gaat structureel aandacht besteden aan financiële geletterdheid. En daarin mag De Geldfabriek een belangrijke rol spelen. Dankzij Heutink is De Geldfabriek toegankelijk geworden voor alle 7000 basisscholen.

Saai?
Heutink vindt het belangrijk dat kinderen geldwijs worden, en dan het liefst op een leuke manier. Op hun website schrijft het bedrijf: ‘Is lezen en leren over geld saai? Niet volgens Franka. En al helemáál niet in haar kinderboek De Geldfabriek. Na het lezen van dit boek begrijpen kinderen wat het begrip kredietcrisis inhoudt en weten ze alles over schulden … misschien nog wel meer dan volwassenen!’

Jong geleerd is oud gedaan

Het is een feit dat kinderen die op jonge leeftijd weten hoe ze met geld moeten omgaan, beter zijn voorbereid op de toekomst waarin zij zelf beslissingen moeten nemen. Heutink onderstreept dit en wil leerkrachten handvatten bieden om kinderen ook op dit gebied voor te bereiden op de toekomst.

Lees hier het blog bij Heutink.

Jeugdjournaal, crisisarchief

Bij het Jeugdjournaal is ook vaak een item over de geldcrisis. De Geldfabriek houdt de verhalen over geld, schuld en lenen in de gaten.

Bekijk de link

Tessa en haar armoede

Armoede

Soms maken ouders verkeerde beslissingen in het leven, waardoor ze geen geld meer hebben. Dat overkwam Pippa in De Geldfabriek. Check hier het verhaal van Tessa.

Bekijk de link

SpangaS geldtest

Ben jij een echte spaarder, zoals Kasper? Of meer iemand die met geld strooit, zoals Pippa? In deze test kom je erachter op welk SpangaS-personage jij het meest lijkt!

Bekijk de link